Eerste dagen op de campus van Trinity - Reisverslag uit Palos Heights, Verenigde Staten van Jasmijn en Gerlinde - WaarBenJij.nu Eerste dagen op de campus van Trinity - Reisverslag uit Palos Heights, Verenigde Staten van Jasmijn en Gerlinde - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op de campus van Trinity

Door: Gerlinde en Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Gerlinde

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palos Heights

Maandag, 18 augustus

Tsja, wat neem je mee als je voor vier maanden naar Amerika gaat? Twee koffers per persoon zijn vol gepropt met ongeveer al onze bezittingen. Om vier uur ’s ochtends ging de wekker en vertrokken we naar Schiphol. Met onze families hebben we nog wat gedronken op Schiphol en met een vertraging van ongeveer 20 minuten gingen we rond 9.45 uur de lucht in met Aerlingus. Op Dublin moesten we overstappen op een ander vliegtuig en gingen we door de security check. De security check viel mee en onze vlucht bleek een half uurtje vertraagd dus we konden rustig aan doen. Tijdens de security check werden onze koffers getoond zodat we konden aangeven of het inderdaad onze bagage was. Daar bleek dat een koffer van Gerlinde spoorloos verdwenen was. Gerlinde werd meegenomen naar een balie waar gekeken werd wat er gedaan kon worden om de koffer terug te halen. Niks dus. We zijn toen aan boord gegaan en moesten afwachten of we de koffer op Chicago terug zouden vinden.

Na een goede vlucht van ongeveer acht uur zijn we de bagage gaan ophalen waar bleek dat Gerlinde’s koffer inderdaad niet meegekomen was. We hebben gegevens achter gelaten en zijn toen op zoek gegaan naar onze contactpersoon van Trinity. Na een poosje zagen we Ginny, de coördinator van studentzaken. Na een warm welkom gingen we op weg naar de campus. ’s Avonds zijn we om 7 uur gaan slapen en we werden de volgende ochtend pas om 7 uur wakker.

Dinsdag 19 augustus

Vandaag stond er een meeting gepland om half 9 waar we kennis hebben we kennisgemaakt met de andere internationale studenten. Het grootste gedeelte komt uit Azië. Eigenlijk allemaal. Wanneer we met de groep over de campus lopen is het gelijk duidelijk dat wij de ‘Dutch girls’ zijn. Doordat de Aziatische namen moeilijk te onthouden zijn hebben de meeste hun naam verwesterd. Jing-ho wordt bijvoorbeeld John. In ons geval is dat niet nodig maar we hebben wel gemerkt dat de G van Gerlinde erg moeilijk uit te spreken is voor de Amerikanen.

’s Middags zijn we naar een aantal winkels geweest voor dingen als schoonmaakspullen, schoolspullen en eten. Om 17 uur hebben we gegeten in de Dining Hall, heel veel keuze en het is belangrijk om duidelijk aan te geven dat we maar een klein beetje eten willen anders wordt je bord helemaal volgeschept. ’s Avonds zijn we naar de Ikea gegaan, samen met twee Zuid-Koreaanse meiden, voor hen was dit de eerste keer dat ze naar een Ikea gingen, dit was erg grappig en we hebben heerlijke gehaktballetjes op!

Woensdag 20 augustus

Vandaag hebben we weer veel informatie gekregen over het leven op de campus. Alles lijkt erg goed geregeld te zijn op de campus en het is erg leuk om steeds meer te weten over hoe iedereen hier zijn studietijd vormgeeft. Opvallend is dat iedereen elkaar groet. Ook introduceert iedereen zijn vrienden aan elkaar. Heel leuk omdat je op deze manier heel veel mensen leert kennen. Iedereen is erg geïnteresseerd in wie we zijn en waar we vandaan komen.

Rond een uur of drie zijn we met de groep van internationale studenten naar Chicago gegaan. Dit is ongeveer 40 minuten rijden. Hierbij zie je de skyline van Chicago steeds dichterbij komen. Chicago is een enorm verschil met de plaats waar onze school staat. Omdat hier in Palos Heights een maximale bouwhoogte van twee verdiepingen geldt, zijn de huizen vrij laag. Chicago is dan ineens enorm. We hebben een rondleiding gekregen langs verschillende gebouwen zoals de openbare bibliotheek en het cultureel centrum van de stad. Vervolgens hebben we een rondje door het Millenium Park gegaan en gegeten bij de Subway. Tot zover onze minitrip naar de stad. We zullen hier zeker terugkomen.

Donderdag 21 augustus

Vanochtend weer een meeting waar allerlei campus onderwerpen aan bod kwamen. Vandaag kregen we ook het bericht dat de koffer van Gerlinde is gevonden en dit hebben we gevierd met donuts voor de hele groep.We hopen de koffer morgen op de campus op te kunnen halen.De rest van de dag hadden we veel vrije uurtjes zodat we onze kamers verder konden inrichten en konden voorbereiden op First Year Forum, een introductie programma voor alle eerstejaars studenten. Vrijdag komen alle nieuwe studenten aan op de campus en dan start het First Year Forum. Oftewel; een aantal drukke dagen voor de boeg. Maar we hebben het goed naar ons zin, leren steeds meer mensen kennen en vervelen ons geen minuut.

Tot zover dit lange verslag van onze eerste dagen op de campus van Trinity Christian College. We kunnen jullie verzekeren dat volgende blogs korter zullen zijn! Bekijk de foto’s voor een indruk van onze tijd hier in Palos Heights.

Gerlinde en Jasmijn

• 22 Augustus 2014 - 07:36

Gitta:

Hoi Jasmijn en Gerlinde,
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt de afgelopen dagen!!! Geweldig! Ik zie jullie genieten op de foto's.Leluk om zoveel mensen van verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Deze tijd wordt voor jullie onvergetelijk. Geniet ervan! Het verrslag gaf een goed beeld van jullie belvenissen. En wat fijn dat de koffer van Gerlinde weer terecht is!
    Groetjes uit het zeer natte Andijk, van Cees en Gitta en Evaline

• 25 Augustus 2014 - 09:19

Boudewijn:

Ziet er goed uit en lijkt me geweldig om mee te maken. Geniet ervan en werk ze ;-), Boudewijn